Роспечать фінансувала ЗМІ з явною антидержавної позицією

7 апреля 2015 - newsmoscow

С 2010 по 2014 год Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям (Рос­печать) выделяло значительные

З 2010 по 2014 рік Федеральне агентство з друку і масових комунікацій ( Роспечать ) виділяло значні кошти з держбюджету в ЗМІ з яскраво вираженою антидержавної позицією.
Розслідування, проведене « Новинами » , показало , що бюджетні гроші
активно освоювали газета « Московський комсомолець», радіостанція « Ехо Москви»,
телеканали РБК -ТВ і « Дощ» .
За даними «Известий» Роспечать в період з 2010 по 2014 рік на підставі
рішення експертної ради агентства надала державну підтримку виданню
«Московський комсомолець» на суму 17,9 млн рублів, ТОВ « Телеканал « Дождь » - на
суму 30,6 млн рублів, ЗАТ « Ехо Москви» - на суму 15 млн рублів, ЗАТ
« РБК- ТВ» - на суму 4,5 млн рублів.
Як заявив один з колишніх членів експертної ради, на виділення коштів
вищепереліченим ЗМІ активно наполягав заступник глави Росдруку Володимир
Григор"єв.
«Вони потребували підтримки , пропонували якісь свої цікаві проекти.
Рада прийняла для себе рішення, що їх слід підтримати » , - заявив
«Известиям» екс- голова громадської ради при Федеральному агентстві з друку
і масовим комунікаціям Анатолій Лисенко .
За словами експертів , фінансова підтримка найрізноманітніших ЗМІ для
держави у фінансово благополучні роки була звичайною практикою.
«Фінансування ЗМІ в роки, коли бюджет достатньо наповнений, цілком
нормальне явище , - говорить президент Центру стратегічних комунікацій
Дмитро Абзалов . Однак, за його словами, в умовах кризи та скорочення всіх
бюджетних витрат власники ЗМІ повинні навчитися обходитися без держпідтримки
-зарабативать на підписці і залучати рекламодавців.
Згідно з даними Росдруку , «Дощ » у період найбільшої активності
опозиційного руху в 2011 і 2012 роках отримував кошти на виробництво
циклу роликів соціальної реклами « Всі різні . Всі рівні ». внесок бюджетних
грошей в сім роликів по 60 секунд склав по 1,3 млн рублів за кожен.
Бюджетні гроші в розмірі 2 млн рублів отримувала і Телепрограма «Книги» на
телеканалі « Дощ» . Правда, вже в 2013 році телеканал держпідтримку не отримав,
оскільки перейшов у платний режим.
У пресі часто можна було зустріти висловлювання гендиректора телеканалу
Наталія Синдєєва , яка не соромилася в виразах і звинувачувала владу в
тиску , не згадуючи при цьому про отримання грошей з держбюджету. при цьому
відомо , що на початку свого запуску «Дощ» отримував значні суми від
держави на свій розвиток.
Що стосується головного редактора «Ехо Москви» Олексія Венедиктова, то він
також не раз звинувачував владу та акціонерів у тиску на редакційну політику,
яка часто носила явно антиросійський характер. Один із прикладів -
публікація на сайті радіостанції запис з відеороликом українського журналіста
Олександра Горобця. На цьому ролику український журналіст звинуватив співробітників
LifeNews, які працювали в Донбасі, в тому, що ті нібито координують вогонь і
керують іншими діями ополченців. Практично відразу з"ясувалося, що на
відео, розміщеному в блозі, немає жодного журналіста телеканалу, а всі накази
віддає командир ДНР з позивними Моторола. Ролик з коментарем українського
журналіста був розміщений в той момент, коли в полоні у СБУ перебували два
співробітника LifeNews.
За словами аналітиків, всі згадані ЗМІ - «Дощ» , РБК -ТВ, « Ехо Москви» і
«Московський комсомолець » після держперевороту на Україні активно підтримували
дії нових київських властей.
На думку члена Громадської палати , політолога Сергія Маркова, всі ці ЗМІ
могли отримувати фінансування лише завдяки тому, що мали своїх
однодумців в керівництві Росдруку .
«Очевидно, що підтримка йде на адресу опозиції, всі видання, яким
виділялися гроші, є опозиційними. Росдруку взагалі-то треба
підтримувати регіональні ЗМІ, які друкують розклад електричок, що везуть
на садові ділянки, тексти, як правильно вираховувати пенсії та правильно
записуватися в поліклініку, а не на очевидно ангажовані політичні
проекти. Тим більше що той же «Дощ» - це найяскравіший приклад стовідсотково
антиросійською політики, причому політики, що діє в інтересах
геополітичних конкурентів нашої країни. Такі ЗМІ, як «Дощ», мають право
бути, але отримувати держпідтримку - це дивно », - говорить Сергій Марков.
При цьому Марков відзначає, що цілком може бути близька до реальності версія,
Існує і ще одна версія причини , по якій ці ЗМІ отримували бюджетні
вливання. На думку Сергія Маркова, цілком може бути близька до реальності
версія, за якою Роспечать видавала гранти таким ЗМІ заради того, щоб « їх
самих не чіпали ».
Схожа версія і у глави « Політичної експертної групи » Костянтина
Калачова , який вважає , що, цілком можливо, що таким чином керівництво
Росдруку заручилося лояльністю серед опозиційних видань.
«Якщо роздавали гроші , то , мабуть, намагалися забезпечити хоч якусь
керованість. Я не думаю , що гроші давалися просто так, без умов - не ті
гроші, які дозволили б існувати ЗМІ. А ось на які проекти - треба
дивитися детально » , - уточнює Калачов .
На думку президента Центру стратегічних комунікацій Дмитро Абзалова ,
підтримку друкованого ЗМІ (МК - одне з найбільших ЗМІ за тиражем ) ще можна
логічно обгрунтувати , а ось фінансування нішевого телеканалу, наприклад
« Дощу », викликає безліч питань . « У телеканалу « Дощ » - охоплення дуже вузький
і цільовий, та й поширення по кабельних мережах в повному обсязі майже не
велося. Незрозуміло, чому йому виділялося фінансування », - говорить Дмитро
Абзалов .
Причому, за його словами , бюджетне фінансування незрозуміло ще і з тієї точки
зору , що ці ЗМІ зовсім не є нужденними. «З точки зору системної
підтримки ЗМІ видно явний перекіс. Вибірка не найбільшого за охопленням « Дощу »
щонайменше дивна . Незрозуміло - навіщо ? Чому б не витратити ці кошти
на допомогу регіональним ЗМІ? », - говорить Абзалов .
Як відзначають «Известия» , розподіл фінансової підтримки ЗМІ в Росдруку
курирує заступник голови відомства Володимир Григор"єв.
Причому, це не перший випадок, коли Роспечать в його особі підтримує
опозиційних діячів.
Як раніше писали «Известия», в Москві протягом декількох років структури
цивільної дружини глави Фонду боротьби з корупцією Володимира Ашуркова -
Александріни Марквей (серед них були «Бюро 17» і ТОВ «Слава») організовували для
мерії і Росдруку заходи на загальну суму 100 млн рублів. Ашурков в це
час був помічником Олексія Навального і брав активну участь в його
політичних акціях. Проведення тендерів, виграних компаніями Марквей,
курирував саме Володимир Григор"єв. Крім того, протягом декількох років
структури Марквей перемагали в тендерах, які були організовані столичним
департаментом ЗМІ та реклами, очолюваним Володимиром Черніковим.
У грудні 2014 року Слідчий комітет порушив кримінальну справу стосовно
Марквей , Басманний суд Москви видав санкції на її заочний арешт. На початку березня
2015 дружина виконавчого директора Фонду по боротьбі з корупцією була
оголошена в міжнародний розшук по каналах Інтерполу.
За інформацією «Известий» , правоохоронними органами в даний час
проводиться перевірка цільового використання виділених Росдруку грошових
коштів виданню « Московський комсомолець», радіостанції « Ехо Москви», телеканалу
РБК -ТВ і « Дощ» .

Комментарии (0)
Нет комментариев. Ваш будет первым!